Education: integrative axis of philosophy, history and health

Authors

Abstract

Having a space related to philosophy, history and health commits all those who advocate for the right to life and the sustainability of the reason to exist to corroborate humanism as a philosophical current, the result of human development.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Martínez M. Presupuestos teóricos generales acerca de la educación. En: Colectivo de autores. Reflexiones teórico-prácticas desde las ciencias de la educación. La Habana: Editorial Pueblo y Educación; 2004. p. 2.

Blanco A. Introducción a la Sociología de la Educación. La Habana: Editorial Pueblo y Educación; 2021.

Buenavilla R. Influencias educativas: factores objetivos y subjetivos. Dialéctica de su desarrollo. En: CD-Rom. Doctorado en Ciencias de la Educación. La Habana: Universidad de Ciencias Pedagógicas. “Enrique José Varona”. 2018. p. 12.

Ponce A. Educación y lucha de clases. Madrid, España: Ediciones Akal; 2005.

Published

2023-10-01

How to Cite

Caimbo Nhongola, G. (2023). Education: integrative axis of philosophy, history and health. Filosofía, Historia Y Salud, 1(2). Retrieved from https://revfhs.sld.cu/index.php/fhs/article/view/95

Issue

Section

Cartas al director